Uitdaging
Superunie wil het Instagramkanaal voor Boodschappen Magazine snel opschalen. Het hoofddoel is om meer traffic te genereren naar Boodschappen.nl. Tako Creative werd ingeschakeld om deze ambitie te realiseren met een efficiënte, gerichte aanpak.

Aanpak
We hebben een heldere social media strategie ontwikkeld die structuur brengt in het project. Met een gedetailleerde planning en social media kalender zorgen we ervoor dat alle partijen inzicht hebben in de voortgang, contentproductie, feedbackmomenten en deadlines binnen het project.

De content uit het Boodschappen Magazine wordt door Tako Creative getransformeerd naar pakkende social media content, geoptimaliseerd voor Instagram en Facebook met duidelijke CTA’s en captions. Dit omvat standaard posts, carrousel posts en story content, allemaal ontworpen om online optimaal te presteren.

Na de feedbackronde plannen we de content in op Meta. Door middel van regelmatige reviews worden de resultaten geëvalueerd en de content continu verbeterd voor maximale impact 

Carrousel – Instagram en Facebook
In de ontwerpen voor de carrousel posts is rekening gehouden met compatibiliteit voor zowel Instagram als Facebook. De gebruikservaring is daardoor optimaal ongeacht het platform. Om dit te kunnen bereiken is er gekozen voor vier frames en is de plaatsing van tekst, logo en afbeelding zorgvuldig afgewogen en gekozen.

Story – Instagram en Facebook
Om ervoor te zorgen dat er niet alleen een doorvertaling gemaakt wordt van het magazine naar online, is er gekozen voor tekst met een transparanteachtergrond en is er gebruik gemaakt van duidelijke call-to-actions onderaan het ontwerp. Dit geeft een ‘online first’ uitstraling. Door middel van pijlen wordt de kijker extra op de call-to-action geattendeerd.

Giesbers Retail - Contentstrategie Boodschappen.nl

Opdrachtgever: Giesbers Retail - Superunie Dit project voor het Boodschappen magazine is in opdracht van Giesbers Retail.
Kunnen we jou ondersteunen bij het managen van je social media? Stuur ons een bericht
Share